Z Grand Teton cez Idaho

#usa2012 5.2.2013

Utiekli sme pred zimou južným východom z Yellowstonského národného parku a míňame vstup do relatívne menšieho Grand Teton National Park. Bohužiaľ, od začiatku októbra je park uzavretý, dnes máme už 2. októbra popoludní. Počasie sa vylepšuje, aj fúkať postupne prestáva. Po pravej ruke máme panorámu jazera Jackson, za ním na západe sa vynímajú majestátne zasnežené štíty Grand Tetonu.

Grand Teton National Park and Jackson Lake, Wyoming

Hory nám pripomínajú tvarom kopcov tak trochu Vysoké Tatry, ale sú o 2 km vyššie. Žije tam mnoho medveďov grizzly a iných druhov vzácnej zveri. Chceme sa sem čím skôr niekedy vrátiť, pretože ide o ďalší zo svetových unikátov, ktorý máme síce na dosah, ale predsa dnes nedosiahnuteľný. Pohľad naň je však fantastický. Park sa nachádza na hraniciach štátov Wyoming a Idaho na severozápade USA.

My sme ešte stále vo Wyomingu a práve uháňame na juh povodím Hadej rieky (Snake River). Okolie je úchvatné, priam pohľadnicovo gýčové. Neodoláme a fotografujeme scenérie, do záberu vojde rybársky čln. Pokračujeme cez mesto Jackson, míňame pivovar Grand Teton, jeho pivo je vynikajúce, posledné dva večery sme mali to šťastie ho ochutnať čapované v miestnej reštaurácii.

Snake River 3

Snake River, Wyoming

Obchádzame hory z juhu, aby sme sa vrátili do štátu Idaho. Keď povieme niekomu doma názov tohto štátu, najskôr o ňom nebude nikto nič vedieť alebo si pomyslí, že zbytočne strácame čas so zapadákovom. My sa však potrebujeme presunúť z Yellowstonu až na západ do Kalifornie a vyberáme si najkratšiu cestu. Popritom zisťujeme, že aj tu žijú spokojní a pohodoví ľudia. Ide o úrodnú a zelenú krajinu, okolo cesty sa pasú býky a kone.

Zastavujeme v Idaho Falls s príjemnou oddychovou zónou okolo rieky a samozrejme vodopádov uprostred mesta. Ľudia si užívajú slnečné počasie babieho leta, prechádzajú sa, piknikujú a kŕmia divé husi na brehu rieky v útulnom a upravenom parčíku.

Idaho Falls, Idaho

Milé miesto pre spokojný život,  ľudia sa tu živia poľnohospodárstvom a je tu aj Národný skúšobný jadrový reaktor , ktorý poskytuje mnoho pracovných príležitostí pre vysoko kvalifikovaných ľudí. Rovnako vedecko-výskumné stredisko Idaho National Laboratory zamestnáva asi 4 000 ľudí. Mestečko je uznávané ako jedno z najlepších miest pre život v USA.

Náš časový harmonogram je neúprosný, máme naplánované a rezervované ubytovanie v mestečku Twin Falls na západe štátu, neďaleko hraníc s Nevadou. Dorazíme pred večerom, hotel je veľmi slušný. Dáme si luxusnú večeru za kresťanskú cenu v talianskej reštaurácii s černošskou obsluhou. Úroveň je lepšia ako kdekoľvek v Taliansku.

Snake River Canyon, Twin Falls, Idaho

Natankujeme plnú nádrž a ideme skoro spať, pretože zajtra nás čaká celodenná púštna štreka skrz celú Nevadu, aby sme sa priblížili k zasľúbenej Kalifornii. Pred cestou si však ešte obzrieme Kaňon Hadej rieky (Snake River Canyon), dominantnú prírodnú atrakciu pri vstupe do mesta.

Smelý Zajko, autor článku
Smelý Zajko

Cieľom je osvietenie. Prostriedkom je permanentná cesta okolo sveta.